Справжній лідер самоврядування має бути обізнаний зі станом усіх справ, що виконуються, реалізуються чи готуються в колективі; вміти надати тактовну і повноцінну допомогу будь-кому з членів свого колективу у виконанні того чи іншого завдання; сприяти встановленню доброзичливих та товариських стосунків між усіма учасниками процесу самоврядування; турбуватися про створення позитивного іміджу своєї організації, закладу.
Голова:
- стежить за виконанням статуту та законів навчального закладу;
- координує і контролює роботу органу дитячого самоврядування навчального закладу;
- координує роботу членів парламенту;
- захищає та відстоює інтереси свого колективу;
- реалізує свою передвиборчу програму;
- веде пленарні засідання і підписує їх протоколи;
- сприяє членам парламентських комісій у вирішенні проблемних питань, надає їм необхідну інформацію для діяльності;
- звітує про роботу парламенту перед своїми виборцями на загальних зборах;
- представляти свій парламент у державних та недержавних структурах, органах місцевого самоврядування, під час зустрічей з посадовими особами різних рівнів, а також зі школярами та іншими громадянами.
Заступник є першим помічником голови парламенту, тісно з ним співпрацює. Головний його обов’язок – організація системи роботи усіх комісій, що працює кожна у своєму напрямі й відповідають за реалізацію конкретних проектів.
Окрім цього він:
- за відсутності голови виконує його обов’язки;
- відповідає за реалізацію усіх затверджених на засіданнях програм та проектів, за своєчасне виконання плану роботи органу самоврядування;
- розподіляє доручення між членами своєї команди, надає практичну і консультативну допомогу в питаннях виконання доручень;
- відповідає за систематичне висвітлення життя та діяльності колективу у внутрішньому і зовнішньому середовищі.
Секретар:
- веде протоколи всіх засідань;
- готує необхідні матеріали та проекти документів для розгляду на нараді чи засіданні;
- реєструє та систематизує всю вхідну і вихідну інформацію;
- інформує членів активу про засідання і наради;
Від уміння секретаря правильно і чітко вести документацію, швидко реагувати на вхідну інформацію і передавати її адресату великою мірою залежить успіх усього колективу.
Голова парламентської комісії:
- готує і проводить засідання комісії;
- ознайомлює членів своєї комісії з наявними законами, інформаційними матеріалами та іншою документацією, необхідною для діяльності комісії;
- організовує розгляд, обговорення та підготовку конкретних документів, проектів, програм;
- входить до складу відповідної комісії організаційного комітету.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]