"Затверджено"
(протокол загальних зборів колективу
30.08.2010 № 1)
Положення про Раду
Рівненської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів «Центр надії»
Рівненської міської ради
1. Загальні положення
- Це положення розроблено відповідно до Положення про загальноосвітній навчальний заклад та Примірного положення про раду загальноосвітнього навчального закладу, погодженого наказом Міністерства освіти і науки України від 27.09.2001 № 159 «Про погодження Примірного положення про раду загальноосвітнього навчального закладу».
- Рада школи – це постійно діючий у період між загальними зборами орган громадського самоврядування.
- У своїй діяльності Рада школи керується Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Статутом школи та цим Положенням.
-
Мета, завдання та принципи діяльності Ради школи
- Метою діяльності Ради школи є:
- сприяння демократизації та гуманізації навчально-виховного процесу;
- об'єднання зусиль педагогічного та учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;
- створення позитивного іміджу школи та формування демократичного стилю управління навчальним закладом;
- розширення колегіальних форм управління школою;
- підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з організацією навчально-виховного процесу.
2.2. Основними завданнями ради є:
- підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім'єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;
- визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку школи та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;
- формування навичок здорового способу життя;
- створення належного педагогічного клімату в школі;
- сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;
- підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
- сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;
- підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;
- ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов'язковості загальної середньої освіти;
- стимулювання морального та матеріального заохочення учнів , сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;
- зміцнення партнерських зв'язків між родинами учнів та школою з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.
2.3. Рада школи діє на засадах:
- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
- дотримання вимог законодавства України;
- колегіальності ухвалення рішень;
- добровільності і рівноправності членства;
- гласності.
3. Структура Ради школи та організація її діяльності
- До Ради школи пропорційно обираються представники від педагогічного колективу, учнів основної та старшої школи, батьків і громадськості.
Представники в Раді школи та її загальна чисельність визначаються загальними зборами школи.
Рішення про дострокове припинення роботи члена Ради школи з будь-яких причин ухвалюється виключно загальними зборами школи.
- На чергових виборах склад Ради школи оновлюється не менше ніж на третину.
- Рада школи працює за планом, що затверджується загальними зборами школи. Кількість засідань Ради школи визначається їх доцільністю.
- Очолює Раду школи голова, який обирається із членів Ради. Голова Ради школи може бути членом педагогічної ради школи. Головою Ради школи не можуть бути директор школи та його заступники.
- Засідання Ради школи може скликатися її головою, а також з ініціативи директора школи або членів Ради школи.
- Для вирішення поточних питань Рада школи може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються Радою школи.
- Члени Ради школи мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов'язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих і культурно-масових заходів.
- Рішення Ради школи ухвалюється більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови Ради школи.
- Рішення Ради школи, що не суперечать чинному законодавству та Статуту школи, доводиться в 7-денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків або осіб, які їх замінюють, та громадськості.
- У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням Ради школи створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання. До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.
- Рада школи:
- організує виконання рішень загальної конференції;
- вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов і мов національних меншин;
- спільно з адміністрацією розглядає та затверджує план роботи школи та здійснює контроль за його виконанням;
- разом із адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту школи;
- затверджує режим роботи школи;
- сприяє формуванню мережі класів школи, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
- ухвалює рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників навчального закладу золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» або срібною медаллю «За досягнення у навчанні» та нагородження учнів похвальними листами «За високі досягнення у навчанні» та похвальними грамотами «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів»;
- разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, ураховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства та держави; погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
- заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
- бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій учителям;
- виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;
- виступає ініціатором проведення добродійних акцій (ярмарок, конкурсів тощо);
- вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального та матеріального заохочення учасників навчально – виховного процесу;
- ініціює розгляд кадрових питань і бере участь у їх вирішенні;
- сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих і культурно-масових заходів з учнями;
- розподіляє та контролює кошти фонду загального обов'язкового навчання, ухвалює рішення про надання матеріальної допомоги учням;
- розглядає питання родинного виховання;
- бере участь за згодою батьків (осіб, які їх замінюють), в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;
- сприяє педагогічній освіті батьків;
- сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
- розглядає питання здобуття обов'язкової загальної середньої освіти учнями;
- організує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;
- розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;
- вносить пропозиції щодо морального та матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу.